Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

26 cze 2019

500 Star i 500 Rockstar: sekret stylu w tle globalnego sukcesu.

Wyobraźmy sobie, że wchodzimy do jednego z najlepiej strzeżonych i chronionych pomieszczeń w świecie motoryzacji, by dowiedzieć się, w jaki sposób produkt przemysłowy może stać się zarówno ikoną stylu, jak i odnieść globalny sukces.

500 Star i 500 Rockstar: sekret stylu w tle globalnego sukcesu.
  • Po raz pierwszy Centro Stile FCA otwiera drzwi swojego atelier, w którym powstała Nowa Gama Fiata 500.
  • Tutaj powstały również serie specjalne kultowego Fiata 500, w tym nowe, topowe wersje Star i Rockstar, dzięki którym gama się rozrasta, stając się jeszcze bardziej uniwersalna, młodzieżowa i ekscytująca.
  • Europejski lider w swoim segmencie, czyli model 500, jest najlepiej sprzedawanym samochodem FCA w ciągu ostatnich 2 lat, a w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku osiągnął rekordowy 16% udział na rynkach poza Włochami.

Wyobraźmy sobie, że wchodzimy do jednego z najlepiej strzeżonych i chronionych pomieszczeń w świecie motoryzacji, by dowiedzieć się, w jaki sposób produkt przemysłowy może stać się zarówno ikoną stylu, jak i odnieść globalny sukces. Taki cel przyświecał Luce Napolitano, szefowi marek Fiat i Abarth na region EMEA, który powitał międzynarodowe media w Centro Stile FCA w Turynie, proponując im wyjątkową możliwość zwiedzania działu „Colors & Materials", w którym każdy aspekt estetyki - kolory, materiały i wykończenia nadwozia i wnętrza - nabierają realnych kształtów, by wyróżniać i charakteryzować przyszłe modele Fiata. W murach tego laboratorium będącego czymś pośrednim pomiędzy eleganckim centrum badawczym, a wyrafinowanym salonem mody, każdego dnia projektanci, architekci i technicy studiują trendy i testują innowacyjne procesy produkcyjne, tworząc nowe palety kolorów i oryginalne zestawienia materiałów. I to właśnie w tym miejscu, w 2007 roku odrodziła się legenda lat 60., kultowa 500, aby ubarwić codzienność oraz ulice całego świata, stając się autentyczną, unikatową i użyteczną odpowiedzią na potrzeby międzynarodowej mobilności w mieście.

Historia Fiata 500 jest bogata w sukcesy sprzedażowe, w tym rekord ustanowiony w 2018 roku: w swoim 11. roku obecności na rynku Fiat 500 osiągnął swoje najlepsze w historii roczne wyniki z prawie 194 000 sprzedanych samochodów (łącznie Fiata 500 i Abartha 595). Nie zapominajmy też, że od 2 lat jest to najlepiej sprzedawany  model Grupy FCA, a także obecnie lider w Europie w segmencie miejskich samochodów. Trend ten nie wykazuje tendencji spadkowej, ponieważ w pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku osiągnął swój najlepszy w historii wynik pod względem udziału w rynku, wynoszącym 16% poza Włochami. Fiat 500 jest także protoplastą całej rodziny o tej samej nazwie - obejmującej modele 500, 500X i 500L - które wkrótce osiągną sprzedaż w Europie na poziomie trzech milionów egzemplarzy.

„Są to niesamowite liczby osiągnięte przez model, który nigdy nie wyszedł z mody, a wręcz w ciągu ostatnich 12 lat ewoluował, nie tracąc nic ze swej tożsamości"- powiedział Luca Napolitano, szef marek Fiat i Abarth na region EMEA. Wśród składowych tego sukcesu znajduje się ponad 30 serii specjalnych stworzonych przez Centro Stile we współpracy z kultowymi markami - od mody, po luksusowe żeglarstwo, od technologii, po historyczne dziedzictwo - których rezultatem były wyjątkowe samochody dające możliwość odkrywania nieznanych dla miejskiego samochodu terytoriów. Do tych najpopularniejszych serii należą 500 by Gucci i 500 Riva, a także 500-60th i 500 Anniversario, dwie jubileuszowe serie z okazji 60. urodzin „małej 500", oraz ostatnie 500 120th, 500 Collezione i 500 Spiaggina '58. Dzisiaj z kolei odnawia się gama 500, która poszerza się i wzbogaca, by stać się jeszcze bardziej uniwersalną, bardziej młodzieżową i jeszcze bardziej ekscytującą".

Dzięki pracy Centro Stile, marce Fiat udało się jeszcze bardziej zwiększyć ilość miłośników 500, poprzez nową gamę, która wykorzystuje podwójny charakter modelu: ten elegancki i ten bardziej sportowy. Pierwsza wersja jest dostępna w stylowym wykończeniu Lounge i najlepiej prezentuje się w nowej wersji Star, która z pewnością przypadnie do gustu żeńskiej części Klientów, natomiast sportowy charakter w pewnym sensie bliższy mężczyznom, pojawia się w odważnej 500 Sport oraz w nowej, jeszcze bardziej dynamicznej 500 Rockstar. Ponadto, by spełnić oczekiwania młodych Klientów, Fiat postanowił, że wersje Lounge i Sport będą bardziej przystępne cenowo i lepiej skomunikowane ze światem, poprzez system Uconnect HD LIVE z 7" ekranem dotykowym, obsługującemu Apple CarPlay i kompatybilnemu z Androidem AutoTM, dzięki któremu każda podróż staje się wyjątkowym i ekscytującym doświadczeniem.
Jeszcze bardziej uniwersalna i młodzieżowa, nowa gama staje się teraz bardziej kusząca, przede wszystkim dzięki nowym opcjom wykończenia wprowadzonym przez ekskluzywne modele 500 Star i 500 Rockstar. Przykładem tego jest nowy, metalizowany lakier przypominający ceramikę, z odcieniami różu, który zdobi wersję Star, jak również nowy, zielony, matowy lakier, który debiutuje w 500 Rockstar.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 2007 roku, kolor nadwozia był zawsze jedną z najbardziej wyróżniających cech Fiata 500, wystarczy wspomnieć, że był to pierwszy samochód w tym segmencie, który zaoferował trójwarstwowy, biały lakier, i pierwszy, który w 2009 roku wprowadził matową czerń w serii specjalnej 500 Black Jack. Łącznie, w ciągu 12 lat obecności Fiata 500 na rynku, gama kolorów przekroczyła 40 odcieni, z czego ponad połowa jest całkowicie nowa, dzięki czemu 500 jest najbardziej „kolorowym" samochodem Grupy FCA. Te oryginalne odcienie, a także wykorzystanie nowych materiałów, są wynikiem badań nad najnowszymi trendami w obszarach dalekich od motoryzacji: od mody, po technologię, od sztuki, po projektowanie wnętrz i od sportu, do kina.
Ile trwa stworzenie nowego koloru? Dobre 52 tygodnie. Praca Centro Stile obejmuje fazy badań, rozwoju, testowania i produkcji i trwa, dopóki nie zostanie znaleziony odpowiedni odcień, najlepsza obróbka i najbardziej odpowiedni pigment.

Tyle samo wysiłku wkłada się w połączenie materiałów wewnątrz samochodu. I o ile w 2007 roku Fiat 500 oferował tradycyjne materiały wysokiej jakości, takie jak tkanina Cordura i skóra Poltrona Frau w nowoczesnej odsłonie, to w ostatnich latach model ten wyszedł poza ten schemat, wchodząc w swoich seriach specjalnych na niezbadane dotąd tereny. Przykład? Deska rozdzielcza z lakierowanego ręcznie mahoniu z wstawkami z drzewa klonowego, dostępna w serii specjalnej 500 Riva (2016), której realizacja wymagała innowacyjnego procesu inżynieryjnego, łączącego najbardziej naturalny z materiałów, czyli drewno, z najnowocześniejszą technologią ultralekkiej konstrukcji węglowej, by uzyskać absolutną doskonałość „Made in Italy".

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ