Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

23 lis 2017

„Fiat 500 entra al MoMA” zwycięzcą Corporate Art Awards 2017.

Zakupienie Fiata 500 przez Modern Art Museum (MoMA) w Nowym Jorku umożliwiło Fiatowi zdobycie jednej z nagród w ramach Corporate Art Awards 2017. Dzięki tej inicjatywie, najpopularniejszy samochód-ikona w historii marki, która wprowadziła we Włoszech popularny samochód dla mas i została światowym ambasadorem swojego kraju oraz największym symbolem włoskiej kreatywności, stał się prawdziwym dziełem sztuki nowoczesnej o światowej sławie.

 „Fiat 500 entra al MoMA” zwycięzcą Corporate Art Awards 2017.
  • Projekt „Fiat 500 entra al MoMA" (Fiat 500 wchodzi do kolekcji MoMA) wygrywa jedną z nagród w ramach Corporate Art Awards za swoją udaną transformację Fiata 500 - ikony włoskiej kreatywności - w światowe dzieło sztuki nowoczesnej.
  • Projekt Fiat 500 jest jedynym produktem przemysłu motoryzacyjnego, który otrzymał to cenione wyróżnienie.
  • Doceniając status Corporate Art Awards, prezydent Włoch Sergio Mattarella przyjął na prywatnej audiencji przedstawicieli Fiata oraz innych zwycięskich marek.
  • W tegorocznej edycji Corporate Art Awards wzięło udział 80 firm z 18 krajów z całego świata - to światowa nagroda dla światowej ikony.

Zakupienie Fiata 500 przez Modern Art Museum (MoMA) w Nowym Jorku umożliwiło  Fiatowi zdobycie jednej z nagród w ramach Corporate Art Awards 2017.
Dzięki tej inicjatywie, najpopularniejszy samochód-ikona w historii marki, która wprowadziła we Włoszech popularny samochód dla mas i została światowym ambasadorem swojego kraju oraz największym symbolem włoskiej kreatywności, stał się prawdziwym dziełem sztuki nowoczesnej o światowej sławie.

Zainicjowany w 2016 roku w celu lepszej rozpoznawalności i podniesienia renomy projektów łączących świat biznesu ze światem sztuki, prestiżowy konkurs Corporate Art Awards, jest organizowany we współpracy z LUISS Business School i przy wsparciu Italian Arts, Ministerstwa Dziedzictwa Narodowego i Turystyki, włoskiej organizacji pracodawców i przemysłowców Confidustria, stowarzyszenia włoskich bankowców ABI, włoskiego stowarzyszenia muzeów Museimpresa oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Tegoroczna edycja, która zakończyła się przedwczoraj w Rzymie ceremonią wręczenia nagród w Sali Spadolini w Collegio Romano, była powtórzeniem międzynarodowego sukcesu z 2016 roku, z przy udziale 80 firm pochodzących z 18 krajów.  To globalny wymiar, który doskonale odzwierciedla tożsamość samego Fiata 500: wystarczy pomyśleć, że ponad 80% sprzedaży dokonuje się poza granicami Włoch a samochód ten jest najlepiej sprzedającym się w swoim segmencie, będąc na pierwszym miejscu w dziewięciu krajach europejskich i na podium w siedmiu innych.

W czasie prywatnej audiencji u prezydenta Włoch Sergio Mattarelli, Olivier Francois, szef marki Fiat oraz dyrektor działu marketingu FCA powiedział: „Jesteśmy zaszczyceni tą prestiżową nagrodą. Jest to namacalny dowód, że Fiat 500 jest nie tylko wielkim dziełem przemysłu z 60-letnią historią, ale rzeczywistym symbolem włoskiej kreatywności, który zdobył sobie poczesne miejsce w masowej wyobraźni. Jego podróż trwa po dziś dzień, z coraz większym wigorem i świadomością pełnienia roli światowego ambasadora włoskiej doskonałości".

Niezwykle cenne wyróżnienie Corporate Art Award 2017 jest już kolejną nagrodą dla nadzwyczajnego Fiata 500, i to po 60 latach od jego powstania. Włączenie modelu do stałej kolekcji MoMA, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, jest niezaprzeczalnym dowodem, że jest to samochód kultowy o światowym statusie, wyraz hołdu dla jego niepowtarzalnego stylu. Urocza „mordka" Fiata 500 z jego chromowanymi wąsami i okrągłymi światłami rozpoznawalna jest na całym świecie i inspirowała artystów z całego świata, którzy nawiązywali do niej w swoich pracach.

Model zakupiony przez MoMA to wersja 500F, najpopularniejsza 500 w historii, produkowana od 1965 do 1972 roku. Jeśli zsumujemy 500F z innymi wersjami (Sport, D, L i R) pierwszej generacji, to uzyskamy ponad 4 miliony samochodów wyprodukowanych w okresie od 1957 do 1975 roku. Jest to zatem samochód, który odniósł bezdyskusyjny sukces, a w 2007 doczekał się powstania nowej generacji: współczesna 500, tak jak jej znamienita poprzedniczka, od razu odniosła ogromny sukces i w ciągu 10 lat została zakupiona przez 2 miliony Klientów oraz zdobyła imponującą pulę nagród, w tym tytuł Samochodu Roku oraz nagrodę Compasso d'Oro.

Poza doskonałą sprzedażą samochodu na całym świecie oraz licznych nagród, Fiat 500 jest światowym symbolem włoskiego przemysłu i wzornictwa, który na stałe zagościł w masowej wyobraźni, zyskując znaczenie wykraczające daleko poza branżę motoryzacyjną. Status ten potwierdza imponujący program wydarzeń, w których marka Fiat wzięła udział w tym roku, aby uczcić 60. urodziny Fiata 500. Oprócz dołączenia do kolekcji MoMA oraz nagrody Corporate Art Awards, Fiat 500 wystąpił w pierwszym krótkometrażowym filmie Fiata zatytułowanym „See you in the future" u boku zdobywcy Oscara Adriena Brody'ego oraz wziął udział we wspaniałej objazdowej imprezie „500 Forever Young Tour", która odwiedziła najpiękniejsze place Europy. Wreszcie, kultowemu Fiatowi został poświęcony znaczek oraz moneta, przedmioty zarówno użytku codziennego, jak i kolekcjonerskie, przeznaczone dla miłośników numizmatyki, Fiata 500 i wszystkich tych, którzy chcą nosić w kieszeni autentyczne włoskie arcydzieło, zawsze aktualne i wierne sobie.

Pozostała zawartość