05 maja 2017

Fiat 500 Forever Young. Po Turynie i Londynie podróż w czasie Fiatem 500 trwa w Paryżu.

  • Na stronie www.500foreveryoung.fiatpress.com do obejrzenia drugi odcinek internetowej serii poświęconej kultowemu modelowi Fiata, który w tym roku świętuje swoje 60-lecie pełne sukcesów.
  • Wirtualna podróż odwiedza kosmopolityczny Paryż, z przełomu lat 70. i 80. XX wieku, oferując bogate archiwum zdjęć, filmów i dokumentów z tamtej epoki.
  • Emocjonująca podróż multimedialna jest częścią szerszego planu komunikacji świętującego długą drogę przebytą przez model, który stał się światową ikoną sprzedaną w prawie sześciu milionach egzemplarzy. 

Po turyńskim studio Dantego Giacosy i Piccadilly Circus w Londynie, emocjonująca podróż multimedialna „500 Forever Young" dociera do kosmopolitycznego i eleganckiego Paryża z przełomu lat 70. i 80. XX wieku, kiedy francuska stolica przeżywała drugą młodość na fali rewolucji studenckiej z 1968 roku. W istocie, mimo, że na ulicach Paryża nie było już protestującej młodzieży pragnącej większej wolności, na ulice europejskiej metropolii powoli wkradała się inna rewolucja, mająca równie ważne znaczenie: „ mała" rewolucja.

W zakresie technologii wyzwaniem było zmniejszenie rozmiarów wszystkich urządzeń tak, by stały się one przenośne, osobiste i zawsze pod ręką. Zresztą, „małe-wielkie" rzeczy dotyczące naszej codzienności to te, które każdego dnia odkrywamy na nowo. Nigdy banalne, zawsze niezbędne, stanowią część naszego życia i każdego dnia kształtują je znacznie bardziej niż największe wydarzenia. Podobnie jak mały-wielki Fiat 500, który w trakcie 60 lat swojej historii udowodnił światu, że kompaktowy samochód może stać się ponadczasową ikoną. W istocie, niektóre przedmioty będące owocem kreatywności włoskiego przemysłu, takie jak 500 czy Vespa, nie mogą być oceniane jedynie pod względem ich wyglądu, ani też nie są tylko doskonałym przykładem sztuki inżynierskiej, w których design jest połączony z funkcjonalnością.  To przykłady potężnej alchemii, rewolucyjne w swoim wzornictwie i koncepcji, które na nowo określają reguły gry. W wyniku tej alchemii powstają arcydzieła historii przemysłowej. A Fiat 500 jest jednym z nich.

W ten sposób kontynuuje program internetowy poświęcony 60. urodzinom Fiata 500, ikony wiernej swoim korzeniom, ale wciąż aktualnej. Emocjonująca podróż multimedialna jest częścią planu komunikacji i szeregu atrakcji, jak podróż po najpiękniejszych placach Europy, w których uczestniczyć będą miłośnicy i kolekcjonerzy Fiatów 500, tych historycznych i tych nowych. „500 Forever Young Tour" rozpoczął się w zeszłym miesiącu we Włoszech, a teraz dociera do Francji, przedstawiając wydarzenia łączące model, historię, sztukę i styl życia.

Te same emocje można przeżyć podczas wirtualnej podróży „500 Forever Young", która w trzecim etapie dotarła do Paryża lat 70. i 80 XX wieku, kiedy to „mały, wielki" samochód stawał się coraz bardziej popularny wśród Klienteli, mimo że nie był już produkowany. Być może to miękka linia nadwozia i zaokrąglone kształty, które już od pierwszego wejrzenia wzbudzają sympatię, lub „zawadiacki" wygląd, który przyciąga uwagę i powoduje uśmiech na twarzach ludzi zmagających się codziennie z ulicznym ruchem, ale Fiat 500 zdobył specjalne miejsce w sercach Francuzów, którzy kupowali go często w tamtych latach, uważając, że jest „chic". Liczne grono Klientów stanowiły kobiety i młodzi ludzie, doceniający jego stronę praktyczną, nieformalny styl i wyrazisty charakter. To właśnie paryski apartament młodego człowieka żyjącego w tych niezwykłych latach staje się scenerią trzeciego odcinka internetowego serialu.

W szczególności, na stronie głównej „500 Forever Young" odtworzono apartament położony w ekskluzywnej XVI dzielnicy Paryża, ozdobiony cennymi przedmiotami i meblami z tamtego okresu. Każdy z nich to hotspot umożliwiający przejście do tekstów, zdjęć i filmów opowiadających o fermencie kulturowym tamtych lat i wielu przełomowych technologiach, które zmieniły nasze życie. Niektóre z tych symbolicznych przedmiotów widzimy na małym stoliku. Od walkmana ze słuchawkami po przenośną konsolę Nintendo Gameboy, od zegarka Swatcha po okulary Persol i breloczek na klucze do Fiata 500. Każdy z nich symbolizuje ducha epoki, a mimo swoich niewielkich rozmiarów jest symbolem znaczącej innowacji. Podobnie jak Fiat 500, ikona, która przez dziesięciolecia nigdy nie wyszła z mody, ale nadal zachwyca wszystkich miłośników piękna i oryginalności. Ale to nie wszystko. Mały, wielki samochód wyraża prawdziwą tradycję Fiata, która zapewnia demokratyczny dostęp do wyposażenia i technologii niedostępnych wcześniej w segmencie samochodów użytkowych: 500 to samochód stworzony z myślą o ludziach.

Obiektem westchnień jest niewątpliwie kolorowy telewizor, który w latach 80. staje się stopniowo coraz bardziej popularny, kompaktowy i pojawia się również w innych pomieszczeniach poza tradycyjnym salonem. Tutaj znajduje się w kuchni, a żony i matki z zapartym tchem oglądają seriale takie, jak Dallas lub Dynastia lub w pokoju dziecięcym, gdzie młodzież dosłownie przyklejona do ekranu, ogląda Happy Days lub wideoklipy najlepszych zespołów tamtych czasów, takich jak Duran Duran czy Spandau Ballet. Klikając telewizor pokazany na stronie, pod którym nie mogło zabraknąć wideoodtwarzacza, możemy obejrzeć filmy z Archiwum Historii Fiata. W pobliżu telewizora znajdują się trzy inne przedmioty potwierdzające niezwykłość małych rzeczy w naszej codzienności: komiks z przygodami galicyjskiego wojownika Asterixa, długopis Bic, pierwszy i najczęściej używany przedmiot jednorazowego użytku na świecie oraz maszyna do pisania Olivetti ET-101, z małym wyświetlaczem nad klawiaturą, umożliwiająca korektę tekstu. Również niewielkich rozmiarów Fiat 500 jest wyjątkowy, ponieważ nie ma być jedynie środkiem transportu, ale dostarczać prawdziwych wrażeń i emocji.

Fiat 500 jest samochodem wyjątkowym, przywodzącym na myśl przyjaźń, podróże pełne przygód i pierwsze miłości. Nieprzypadkowo w paryskim apartamencie znajdują się dwa plakaty z tamtych czasów: jeden z francuską drużyną narodową piłki nożnej, która w 1984 roku zdobyła tytuł Mistrza Europy, a drugi to afisz z 1981 roku przedstawiający młodziutką Sophie Marceau. I to właśnie ona kilka lat później zagrała Ariane w komedii De l'autre côté du lit (Kobieta na Marsie, mężczyzna na Wenus) z 2008 roku, wraz ze swoim różowym Fiatem 500. Oczywiście, jest to 500 Pink z 2008 roku, jeden z niezliczonych następców legendarnego cinquino, które może się pochwalić dziesiątkami zindywidualizowanych i specjalnych wersji. Zresztą, zawsze wierny sobie na przestrzeni wielu lat, Fiat 500 potrafi zaprezentować się w różnych odsłonach: to również jest jednym z sekretów jej wiecznej młodości. Wieczne pozostają również dwie osobowości, ikony sportu, Włoch Enzo Maiorca oraz Francuz Jacques Mayol, których rywalizacja zainspirowała Luca Bessona do nakręcenia filmu Le Grand Bleu (Wielki Błękit) z 1988 roku. W zdjęciach wystąpił zabytkowy Fiat 500, który doskonale odzwierciedla typowo włoski charakter głównego bohatera filmu.

Wreszcie, włoski apartament „500 Forever Young" ma dwa okna: z jednego można podziwiać majestatyczną wieżę Eiffela, która od 1889 czuwa nad romantyczną stolicą Francji, natomiast z drugiego można zobaczyć szklaną piramidę przed Luwrem, najsłynniejszym muzeum świata, które właśnie w latach 80. zostało zrewitalizowane poprzez zbudowanie tego nowoczesnego dzieła, autorstwa architekta Leoh Ming Pei. Zresztą, tylko ten, kto ma silny charakter i cieszy się bezdyskusyjną sławą może pozwolić sobie na zmiany, nie obawiając się o utratę własnej tożsamości. Stało się tak w Luwrze za sprawą gigantycznej piramidy postawionej na zewnątrz, i stało się tak w 2008 roku z nowym Fiatem 500, sukcesorem swego znanego protoplasty, światowej ikony włoskiego wzornictwa, która przez 60 lat unowocześniała się, pozostawiając niezmienne wierną przypisanym wartościom.

W ten sposób kończy się trzeci odcinek internetowej serii „500 Forever Young", stanowiącej kolejny krok w długiej drodze, jaką pokonał „wielki, mały" Fiat od 1957 roku do teraz, wywierając wpływ na modę, społeczeństwo oraz zwyczaje i stając się prawdziwą światową ikoną, sprzedaną do tej pory w około sześciu milionach samochodów. Historia potoczy się dalej, w przyszłym miesiącu w nowym miejscu poznamy okres historyczny, którego bohaterem będzie nasz model.

najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia


Pobierz

Zdjęcia powiązane


Załączniki