Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

08 cze 2017

Fiat 500 Forever Young: po Turynie, Londynie i Paryżu podróż w czasie Fiata 500 trwa w Madrycie.

Emocjonująca podróż multimedialna „500 Forever Young", to program internetowy opowiadający historię Fiata 500, autentycznej globalnej ikony, która od 1957 roku do dzisiaj, wywierając wpływ na modę i społeczeństwo, stała się prawdziwym trendsetterem sprzedanym w prawie 6 milionach egzemplarzy.

Fiat 500 Forever Young: po Turynie, Londynie i Paryżu podróż w czasie Fiata 500 trwa w Madrycie.
  • Na stronie www.500foreveryoung.fiatpress.com  do obejrzenia czwarty odcinek internetowej serii poświęconej kultowemu modelowi Fiata, który w tym roku świętuje swoje 60-lecie pełne sukcesów.
  • Po Turynie, Londynie i Paryżu, wirtualna podróż dociera do Madrytu z przełomu lat 80. i 90. XX w.
  • Emocjonujący przystanek zbliżającej się do finału podróży multimedialnej,  który nastąpi 4 lipca br., kiedy to urodziny „małego, wielkiego" samochodu będą świętowane na całym świecie.

Emocjonująca podróż multimedialna „500 Forever Young", to program internetowy opowiadający historię Fiata 500, autentycznej globalnej ikony, która od 1957 roku do dzisiaj, wywierając wpływ na modę i społeczeństwo, stała się prawdziwym trendsetterem sprzedanym w prawie 6 milionach egzemplarzy.
Podróż rozpoczęta się w marcu br. w słynnym turyńskim studio Dantego Giacosy, przemierzając Londyn i Paryż, a teraz w czwartym odcinku dociera do Madrytu.  Ścieżka odkrywania tego kultowego samochodu zakończy się 4 lipca br., kiedy na całym świecie obchodzone będą 60. urodziny modelu, który może poszczycić się historią pełną sukcesów.

Hiszpańska stolica, na przełomie lat 80. i 90. XX w. przeżywa falę euforii i bezprecedensowego dynamizmu, znanego lepiej pod nazwą „Movida". To burzliwe czasy zarówno w dziedzinie kulturalnej, jak i artystycznej, obejmujące także modę i wzornictwo.
Nowa scenografia na stronie "500 Forever Young" przedstawia wnętrze fan klubu Fiata 500, sugestywnego miejsca, które zdobią meble, obrazy, kolorowe magazyny. Każdy z nich to hotspot umożliwiający przejście do tekstów, zdjęć i filmów.  To podróż w czasie, w centrum której zawsze znajduje się "500". I tak, widzimy tutaj zabytkowy egzemplarz samochodu, obok którego leżą różne produkty reklamowe, od czapeczki z napisem 500, po kolorowe modeliki samochodu. Wszystko kręci się wokół ikony Fiata, prawdziwego dzieła sztuki, które wzbogaca i ozdabia otaczający je krajobraz.

Wracamy do lat 80. XX w. Madryt to miasto, które całkowicie się zmieniło. To zasługa prezydenta, Enrique Tierno Galvan, który od 1984 roku rozpoczął zmiany, dzięki którym Madryt staje się symbolem nowoczesności i tożsamości narodowej, przyczyniając się do rozwoju społecznego i kulturalnego. Muzyka rozbrzmiewa na ulicach i w klimatycznych lokalach, w których można zjeść wyśmienite  tapas, popijane lokalnym winem, przed pójściem do kina na film „Kobiety na skraju załamania nerwowego" (1988) Pedro Almodóvara. Podczas gdy, Madryt odgrywa główną rolę, w 1992 roku inne dwa miasta również goszczą u siebie ważne imprezy kulturalne: w Barcelonie odbywa się XXV edycja Igrzysk Olimpijskich, natomiast Sewilla jest sceną dla Międzynarodowej Wystawy Expo. W 1992 roku odbywają się obchody z okazji 500-lecia wyprawy Kolumba, następnego symbolu Włoch, znanego na całym świecie. W tych latach na wystawach hiszpańskich sklepów zaczynają pojawiać się buty marki Camper, nowa interpretacja filozofii „casual", oraz połyskujące ubrania zaprojektowane przez Ágathę Ruiz de la Prada, która wprowadza do świata mody ducha pop-art. Dokładnie tak, jak Fiat 500, samochód Pop, który nigdy nie wyszedł z mody.

Mimo, że w tamtych latach Fiat 500 nie jest już produkowany, jego sława „kolekcjonerskiej ikony" rozprzestrzenia się również w Hiszpanii, gdzie powstają oficjalne fan kluby, jak na przykład „fiat500catalonia", które zrzeszają nie tylko właścicieli Fiatów 500, ale także pasjonatów włoskiej sztuki i kultury. Zresztą nawet dzisiaj, mityczna 500 jest najczęściej kolekcjonowanych włoskim samochodem, i, według europejskiego portalu sprzedaży samochodów online, Autoscout24, zajmuje pierwsze miejsce wśród najczęściej kupowanych ponad trzydziestoletnich samochodów. Prawdziwa kolekcjonerska „perełka", która w 2007 pojawiła się na upamiętniającym jej urodziny znaczku: był to hołd, jaki Poczta Włoska złożyła z okazji 50.urodzin słynnego małego, wielkiego włoskiego auta.

Fiat 500 jest nie tylko skarbem dla kolekcjonerów, nadal stanowi źródło inspiracji dla designerów: wystarczy pomyśleć, że „500" wprowadzona ponownie w 2007 roku zrewolucjonizowała całkowicie międzynarodową panoramę samochodów miejskich. Teraz kolej na nową serię specjalną przygotowaną z okazji 60. urodzin modelu, która zapisze kolejną niezwykłą kartę w historii, która rozpoczęła się 4 lipca 1957 i która nadal inspiruje miłośników piękna i oryginalności. Dokładnie w rocznicę urodzin, internetowy serial „500 Forever Young" podaruje wszystkim specjalny odcinek dedykowany symbolowi włoskiego designu, który przez 60 lat ciągle odradzał się i ewoluował, pozostawiając jednakże niezmienione swoje autentyczne wartości.

Pozostała zawartość