Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

11 lut 2019

Fiat 500 w centrum uwagi w MoMA (Museum of Modern Art) w Nowym Jorku.

Fiat 500 serii F, zakupiony w 2017 roku przez słynne Muzeum Sztuki Nowoczesnej MoMA w Nowym Jorku, został wczoraj po raz pierwszy przedstawiony publiczności. Samochód będzie prezentowany na wystawie „The Value of Good Design", czynnej do 15 czerwca 2019 roku, opowiadającej historię wzornictwa przemysłowego, eksponując zbiory z kolekcji MoMA.

Fiat 500 w centrum uwagi w MoMA (Museum of Modern Art)  w Nowym Jorku.

Fiat 500 serii F, zakupiony w 2017 roku przez słynne Muzeum Sztuki Nowoczesnej MoMA w Nowym Jorku, został wczoraj po raz pierwszy przedstawiony publiczności.
Samochód będzie prezentowany na wystawie „The Value of Good Design", czynnej do 15 czerwca 2019 roku, opowiadającej historię wzornictwa przemysłowego, eksponując zbiory z kolekcji MoMA.

Prestiżowa obecność w muzeum MoMA dodatkowo potwierdza historyczne znaczenie i symboliczną wartość Fiata 500 z lat 50. ubiegłego wieku, jako ikony włoskiego stylu uosabiającego wiele typowych cech modernistycznego designu epoki i łączy się z tematyką prezentowaną przez kolekcje na wystawie „The Value of Good Design" w nowojorskim Muzeum.

Fiat 500 wystawiany w MoMA to model serii F. Była to najsłynniejsza 500 w historii, produkowana w latach 1965-1972. Jeśli policzymy inne wersje (Sport, D, L, R) pierwszej generacji, między 1957 a 1975 rokiem zostało wyprodukowanych w sumie ponad cztery miliony egzemplarzy. Jeśli dodamy samochody wyprodukowane od czasu odnowienia modelu 500 w 2007 r., uzyskujemy ponad sześć milionów samochodów, dzięki czemu jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Fiata wszech czasów.

Zaprojektowany przez Dante Giacosę i wprowadzony na rynek w 1957 roku, Fiat „Nowa" 500 został zaprojektowany, jako niedrogi samochód, która miał zmotoryzować powojenną Europę. Główna idea projektu głosiła, by wysokiej jakości wzornictwo mogło być dostępne dla wszystkich. Mimo niewielkich rozmiarów auta, model Giacosy maksymalizował przestrzeń wewnątrz, zapewniając zaskakująco dużo miejsca, by pomieścić czterech pasażerów.  Montowany w standardzie składany dach z tkaniny nadawał temu ekonomicznemu samochodowi luksusowego charakteru, redukując jednocześnie użycie stali, niezwykle cennego w tamtych czasach materiału wykorzystywanego w produkcji.

Pozostała zawartość