Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

27 paź 2016

Marka FIAT i Paramount Pictures nagrodzone złotą statuetką Grand Clio w konkursie Clio Key Art Award za kampanię reklamową „Zoolander 2” i Fiat 500X.

Jury konkursu Clio Key Art Awards przyznało złotą statuetkę marce Fiat i Paramount Pictures za wspólną kampanię reklamową „Zoolander 2", w której wystąpili Fiat 500X i Derek Zoolander.

Marka FIAT i Paramount Pictures nagrodzone złotą statuetką Grand Clio  w konkursie Clio Key Art Award za kampanię reklamową „Zoolander 2”  i Fiat 500X.
  • Kampania zdobyła jedyne złoto w kategorii „Współpraca teatralna".
  • W kampanii marketingowej twarzą nowego crossovera Fiat 500 została międzynarodowa gwiazda modelingu Derek Zoolander.

Jury konkursu Clio Key Art Awards przyznało złotą statuetkę marce Fiat i Paramount Pictures za wspólną kampanię reklamową „Zoolander 2", w której wystąpili Fiat 500X i Derek Zoolander.

Kampania reklamowa marki Fiat i wytwórni filmowej Paramount Pictures była jedyną, która zdobyła złoto w kategorii „Współpraca teatralna". Wspólna reklama nowego crossovera Fiata 500X, w której wystąpiła międzynarodowa gwiazda modelingu, Derek Zoolander, będący twarzą kampanii, była emitowana w telewizji i na cyfrowych platformach mediów społecznościowych. Kampania walczyła o złotą statuetkę z kampanią Audi i Marvel Studios "The Chase", w której wystąpił m.in. Captain America. Nagrody Clio Key Art Awards są przyznawane za wybitne osiągnięcia w zakresie kreatywnego marketingu w przemyśle rozrywkowym.

„Nasze podejście marketingowe w FCA charakteryzuje się tym, że cały czas staramy się wyróżniać, wychodzić poza schematy, mając na uwadze jasno określony cel - bliski także Derekowi Zoolander - zostać zauważonym", powiedział Olivier Francois, Chief Marketing Officer, FCA-Global. „Przyznanie jedynej złotej statuetki Clio Key Art Awards w kategorii „Współpraca teatralna" za naszą kooperację z wytwórnią filmową Paramount Picture, świadczy, że nasze wysiłki marketingowe dają zamierzony efekt. Będziemy nadal stosować to podejście, ponieważ z pasją czekamy na to, co pokaże przyszłość. "

Spot reklamowy w reżyserii Jeffa Manna ( „Zoolander 2"), z muzyką z filmu Frankie Goes to Hollywood „Relax" (Don't Do It)" pokazuje Derka Zoolandera, u zbiegu ulic, który bawi się  w dość wyjątkowy sposób, traktując fotoradar, jak aparat fotograficzny. A ponieważ jest to Derek Zoolander, radzi sobie z sytuacją w niekonwencjonalny sposób. Podczas gdy inni narzekają na pecha, supermodelowi siedzącemu za kierownicą Fiata 500X taka sytuacja kojarzy się z sesją zdjęciową i prowokuje go do popisywania się swoją najsłynniejszą miną, legendarną „Blue Steel".  „Przedstawienie" zostaje szybko przerwane przez zbliżającego się policjanta, a reakcja bohatera jest typowa Zoolanderowa: „I know. I was driving while hot."  Kampania reklamowa została przygotowana we współpracy z firmą Trailer Park.

W ramach inicjatywy społecznościowej będącej częścią kampanii, 12 lutego 2016 Derek Zoolander udzielał się na Twitterze Fiata. 

Premiera spotu reklamowego odbyła się 30 stycznia w Rzymie we Włoszech, podczas ekscytującej imprezy sponsorowanej przez Fiat Chrysler Automobiles (FCA), w trakcie której do obsady „Zoolandera 2" na czerwonym dywanie dołączył niezwykły żółty Fiat 500X  w wersji sporting .

Olivier Francois został niedawno uhonorowany tytułem Adweek's Brand Genius  w kategorii Motoryzacji - po raz pierwszy Dyrektorowi Marketingu przyznano ten zaszczytny tytuł kolejny już raz.  W 2012 roku, Olivier Francois otrzymał tytuł Grand Brand Genius. Tegoroczna ceremonia wręczenia nagród Brand Genius Awards odbyła się w Nowym Jorku 25 października.

Natomiast ceremonia wręczenia nagród Clio Key Art Awards odbyła się w Dolby Theatre w Los Angeles w czwartek 10 października. Imprezę poprowadziła znana aktorka Amy Sedaris. Klikając link wyświetli się lista zwycięzców w tej kategorii.

Clio Key Art Awards.
Prestiżowe wyróżnienie skierowane do przedstawicieli branży reklamowej, rozrywkowej i artystycznej doceniające kreatywne i innowacyjne rozwiązania w komunikacji marketingowej i promocji. Idea nagród zrodziła się w 1971 roku, Clio Key Art Awards stało się własnością Clio w 2015 roku, i wraz z partnerem The Hollywood Reporter wciąż rozszerza swój zasięg - na filmy, telewizję i gry - pozostając jednocześnie wierną swoim korzeniom w branży filmowej. Odzwierciedla to zakres, który dzięki postępowi technologicznemu i integracji nowych specjalności, stale tworzy na nowo pojęcie doskonałości w marketingu branży rozrywkowej.

Paramount Pictures Corporation.
Paramount Pictures Corporation (PPC), globalna wytwórnia i dystrybutor rozrywki filmowej, jest częścią Viacom (NASDAQ: VIA, VIAB), wiodącej firmy tworzącej cenione marki w dziedzinie filmu, telewizji i rozrywki cyfrowej. Paramount kontroluje najbardziej wpływowe marki w branży filmowej, w tym Paramount Pictures, Paramount Animation, Paramount Vantage, Paramount Classics, Insurge Pictures, MTV Films oraz Nickelodeon Movies. Do PPC należą również Paramount Home Media Distribution, Paramount Pictures International, Paramount Licensing Inc. oraz Paramount Studio Group.

 

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ