Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

14 cze 2017

Po Włoszech i Francji, „500 Forever Young Tour” dociera do Niemiec, by uczcić 60. urodziny Fiata 500.

W zeszły weekend odbył się trzeci etap „500 Forever Young Tour", objazdowej imprezy, która odwiedza najpiękniejsze place Europy, gromadząc miłośników i kolekcjonerów aktualnych i zabytkowych Fiatów 500. Po Włoszech i Francji, dotarła ona do Niemiec, by świętować 60-lecie istnienia Fiata 500, wiernej swoim korzeniom, ale zawsze współczesnej motoryzacyjnej ikony.

Po Włoszech i Francji, „500 Forever Young Tour” dociera do Niemiec,  by uczcić 60. urodziny Fiata 500.
  • W Monachium odbył się trzeci europejski etap tournée ku czci kultowego, słynnego na cały świat Fiata 500.
  • Na Wiener Platz, atmosfera lat 60. XX w. z aktorami w strojach z tamtych czasów oraz z zabytkowymi sklepikami i 500-kami.
  • Podróż w czasie z gwiazdą - ekskluzywnym Fiatem 500 w serii specjalnej, poświęconej 60. rocznicy powstania tego modelu.

W zeszły weekend odbył się trzeci etap „500 Forever Young Tour", objazdowej imprezy, która odwiedza najpiękniejsze place Europy, gromadząc miłośników i kolekcjonerów aktualnych i zabytkowych Fiatów 500. Po Włoszech i Francji, dotarła ona do Niemiec, by świętować 60-lecie istnienia Fiata 500, wiernej swoim korzeniom, ale zawsze współczesnej motoryzacyjnej ikony.

Na gospodarza trzeciego etapu tournée zostało wybrane kosmopolityczne Monachium, „śródziemnomorska stolica" Bawarii określana, jako „najbardziej wysunięte na północ włoskie miasto". Charakterystyczny Wiener Platz, jedno z najbardziej znanych miejsc bawarskiego miasta, ze stale czynnym bazarem, najmniejszym w całym Monachium i pobliskim, sławnym browarem Hofbräuhaus - stał się sceną pod gołym niebem. Z tej okazji marka Fiat przekształciła Wiener Platz w dzielnicy Haidhausen  w scenerię z lat 60. ubiegłego wieku, z aktorami w strojach z tamtych czasów, ze sklepami vintage, kwiaciarnią, artystyczną kawiarnią i bardzo kolorowym sklepem spożywczym, reprezentującymi doskonałość produktów Made in Italy. Tak samo doskonałych, jak samochody Fiat 500, te aktualne i zabytkowe wystawione na zewnątrz tychże lokali, a wśród nich nowa 500-ka, seria specjalna poświęcona 60. rocznicy powstania modelu.

Bezdyskusyjna bohaterka imprezy organizowanej w Niemczech, ekskluzywna seria specjalna Fiat 500, zaprezentowała się po raz pierwszy w wyszukanej dwukolorowej stylistyce: trójwarstwowym białym lakierze zestawionym z pastelowym kolorem kości słoniowej i o wiele mówiącej nazwie „Dolcevita". Publiczność powitała serię specjalną - limitowaną i numerowaną - niemal jak gwiazdę kina, nieustannie robiąc jej zdjęcia.

Stworzony tylko w wersji cabrio, samochód składa hołd swojemu protoplaście poprzez nowoczesny sposób interpretacji charakterystycznych elementów, dzięki którym auto to zyskało tak dużą popularność na świecie. Mowa tu o winylowej desce rozdzielczej, chromowaniu na pokrywie przedniej oraz logo vintage z przodu między chromowanymi „wąsami" oraz na pokrywie silnika i kierownicy. Akcenty w stylu retro widoczne są również wewnątrz. Są to są to m.in. elementy skórzanej tapicerki w kolorze kości słoniowej z kontrastowymi, bordowymi przeszyciami, centralny pas deski rozdzielczej i dwukolorowe dywaniki.

Seria specjalna będzie oczywiście gwiazdą kolejnego etapu „500 Forever Young Tour", który w okolicach 4 lipca, oficjalnej daty powstania Fiata 500, przeniesie się do następnego europejskiego kraju. Wszystko jest zatem gotowe, by dalej świętować 60. rocznicę powstania tej prawdziwej, światowej, samochodowej ikony, która od 1957 roku do tej pory wywiera wpływ na modę i inne dziedziny, społeczeństwo oraz style.

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ