Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

12 gru 2013

Zimowy tour Fiata „What The Fun”.

W ostatni weekend w Madonna di Campiglio (Trydent) odbył się pierwszy z cykli imprez „WTF – What The Fun”, zorganizowanej już po raz trzeci, która doskonale oddaje zaangażowanie marki Fiat w stworzenie wyjątkowego, energetycznego i porywającego wydarzenia.

Zimowy tour Fiata „What The Fun”.
  • Trzecia edycja „zimowej przygody" Fiata od tras zjazdowych w Madonna di Campiglio aż do Sauze d'Oulx.
  • Do 9 marca 2014 r. na narciarzy czeka 10 najsłynniejszych włoskich i europejskich miejscowość narciarskich.
  • Fiat Panda 4x4, Panda Trekking i Freemont AWD „uczestniczą" w imprezach i widowiskowych testach sprawnościowych na śniegu.
  • Tour 2012/2013 w liczbach: 700 testów drogowych i 150 000 gości w miasteczku Fiata.

W ostatni weekend w Madonna di Campiglio (Trydent) odbył się pierwszy z cykli imprez „WTF - What The Fun", zorganizowanej już po raz trzeci, która doskonale oddaje zaangażowanie marki Fiat w stworzenie wyjątkowego, energetycznego i porywającego wydarzenia.

Zakończenie planowane jest na 9 marca w Sauze d'Oulx, po odwiedzeniu kilku z najsławniejszych miejscowości narciarskich we Włoszech i w innych krajach Europy: Madonna di Campiglio (7-9 grudnia), Tonale (2-3 stycznia), Ponte di Legno  (5-6 stycznia), Livigno: (11-12 stycznia), Abetone (18-19 stycznia), Brunico  (25-26 stycznia), Cortina (15-16 lutego),  St. Moritz (22-23 lutego), Sestriere (2-3 marca) i Sauze D'Oulz (8-9 marca).

Bohaterami imprezy będą: Panda 4x4, Panda Trekking i Freemont AWD - trzy modele Fiata, które najlepiej oddają wartości zimowej przygody, a tym samym filozofię niezawodności marki.

Najważniejszym punktem imprezy będą emocjonujące testy sprawnościowe, nazywane „The Drive WOW", przeprowadzane na trasach „off-roadowych", na których miłośnicy motoryzacji będą mogli spróbować swoich sił za kierownicą, stawiając czoła wybojom, slalomom i różnego rodzaju przeszkodom. Są to jedyne w swoim rodzaju i wciągające doświadczenia, prowadzone jednak w warunkach całkowitego bezpieczeństwa: każda jazda próbna przeprowadzana jest w obecności zawodowego kierowcy.

Poza tym, chwile spędzone za kierownicą będą jeszcze bardziej wyjątkowe, dzięki współpracy z GoPRO, światowym liderem w produkcji kamer sportowych. Wewnątrz i na zewnątrz każdego samochodu zostaną zamontowane kamery samochodowe, które będą nagrywać jazdę próbną; nakręcone filmiki można będzie zobaczyć na stronach internetowych oraz kanałach społecznościowych Fiata. W ten sposób, uczestnicy będą mogli zobaczyć siebie oraz podzielić się swoim doświadczeniem ze znajomymi.

Podczas kolejnych etapów „WTF - What The Fun" na powierzchni 600 m2 zostanie również otwarte miasteczko, w którym, dzięki bogatemu programowi zajęć, wszyscy goście będą mogli dobrze się bawić. Wśród nich na uwagę zasługuje „WOW Climb Down", zabawna konkurencja dla fanów, podczas której będą się oni mogli ścigać na śniegu na sankach Panda lub Freemont, wykonanych specjalnie na tę okazję. Wreszcie, aby jeszcze bardziej uwypuklić temat bezpieczeństwa i niezawodności, należy wspomnieć o współpracy pomiędzy Fiatem a marką Continental, która przez cały czas trwania imprezy zaopatrywać będzie samochody w specjalne opony zimowe.

W sezonie zimowym 2012-2013 Winter Tour odniósł ogromny sukces: 9 odwiedzonych miejscowości, około 700 jazd próbnych i ponad 150.000 odwiedzających. W 2014 roku, organizatorzy zimowej imprezy liczą na jeszcze lepsze wyniki, dzięki formule opartej na wyjątkowości testów sprawnościowych, adrenalinie i stuprocentowej rozrywce.

Panda 4x4, Panda Trekking i Freemont AWD: gama Fiata na bezpieczną zimę.

Wyróżniona w zeszłym roku przez magazyn Top Gear tytułem „SUV of the Year 2012" nowa Panda 4x4 jest jedynym na rynku samochodem miejskim z napędem na cztery koła i następcą bestsellerowego modelu, którego od 1983 roku do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 500.000 egzemplarzy. Są to 3 generacje oraz odnoszące sukcesy serie specjalne, takie jak najnowsza Panda 4x4 Antartica, wprowadzona na rynek w tym roku, aby uświetnić 30. rocznicę istnienia modelu.

Nowa Panda 4x4 wykorzystuje układ napędowy „torque on demand", który automatycznie włącza się, jeśli jest taka potrzeba, pozwalając na swobodne radzenie sobie w każdej sytuacji. Poza tym, Panda 4x4 oferuje w standardzie układ ESC (Electronic Stability Control) wraz z funkcją ELD (Electronic Locking Differential), dodatkową pomocą podczas jazdy i ruszania z nawierzchni o niskiej przyczepności.

W miejscowościach uczestniczących w „WTF - What The Fun" będzie można również przetestować Freemonta 4x4 wyposażonego w doskonały silnik 2.0 Multijet II o mocy 170 KM AWD, montowany z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Samochód ten wyposażony jest w aktywny system napędu na cztery koła AWD (All-Wheel-Drive) typu „on demand", z elektroniczną centralką, która za pośrednictwem czujników kontroluje przyczepność kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.), zapewniając maksimum trakcji i brak ograniczeń podczas jazdy lub, w przypadku jazdy po asfalcie, działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając  bezpieczeństwo jazdy po łukach.
Dokładnie mówiąc, kontrola dostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocy elektronicznego sprzęgła ECC (Electronically Controlled Coupling). Pracujący z założenia tylko w razie potrzeby, system AWD przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa.

Uczestnicy trzeciej edycji „WTF - What The Fun" będą mogli ponadto przetestować Fiata Pandę Trekking, doskonałe połączenie pomiędzy wersją 4x2 a 4x4, które proponuje „off-roadowy" wygląd, połączony z inteligentnym napędem na przednią oś, dzięki technologii „Traction+". Jest to innowacyjny system kontroli trakcji, który poprawia własności jezdne na podłożu o niskiej przyczepności, gwarantując doskonałe osiągi podczas ruszania, dzięki specjalnie opracowanym oponom zimowych 175/65 R15 84T M+S, oferowanym w standardzie w Pandzie Trekking.

Pozostała zawartość