05.03.2012

Punto 2012: nowa wersja najlepiej sprzedającego się modelu


Punto 2012 potwierdza słuszność niestandardowych aspektów, które doprowadziły poprzednie edycje tego modelu do sukcesu na wszystkich rynkach Europy - nie tylko jest to wciąż najlepiej sprzedający się model we Włoszech, ale od 1993 r. do dziś wyprodukowano ponad 8,5 miliona jego egzemplarzy - i dzięki ważnym zmianom estetycznym uwypukla odmienny charakter, wraz z nowymi kolorami nadwozia i obiciami na siedzeniach. Wraz z nowym wyglądem debiutuje również dwucylindrowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM - zdobywca tytułu „International Engine of the Year 2011". Ta benzynowa jednostka sprawia, że samochód ten może pochwalić się najlepszym w swojej kategorii stosunkiem osiągów do zużycia paliwa.

Nowy styl utrzymany w duchu elegancji i dynamizmu

Patrząc od zewnątrz model Punto 2012 posiada nowy przód, który wyróżnia zderzak w całości pomalowany na taki sam kolor co nadwozie, z kierunkowskazami umieszczonymi wzdłuż kratki wlotu powietrza w okalającej je pojedynczej obwódce. Zintegrowany tylny zderzak  jest również w kolorze nadwozia. Mówiąc dokładniej, jego kształt dla odmiany przypomina strefę, która oddziela miejsce przeznaczone na tablicę rejestracyjną od obszaru, na którym znajdują się dodatkowe funkcje świateł. Wewnątrz wyraźnie widoczny jest materiał, którym pokryte są siedzenia oraz oryginalne wstawki na desce rozdzielczej, które podkreślają jej elegancję. Zestaw stylowych innowacji Punto 2012 uzupełnia nowy design 15-calowych, aluminiowych obręczy kół oraz trzy nowe kolory nadwozia (metalizowane): niebieski „Glam Rock Blue", czerowny „Tip Tap Red" i szary „Blues Grey". Podobnie jak w modelu 500, nazwa TwinAir również w modelu Fiata Punto 2012 wskazywać będzie nie tylko na rewolucyjny, dwucylindrowy silnik, ale także na specjalny, nowy wariant wykończenia o niepowtarzalnym i łatwo rozpoznawalnym wyglądzie: dedykowany kolor zielony „Energetico Green" w połączeniu z ekskluzywnym czarnym błyszczącym dachem, dostępnym jest jako opcja.

Eco Drive: przyjemność prowadzenia z nowym silnikiem 0,9 TwinAir o mocy 85 KM

Wraz z nowym wyglądem debiutuje również dwucylindrowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM - zdobywca tytułu Międzynarodowy Silnik Roku 2011 („International Engine of the Year 2011"). To właśnie świadczy o zachowaniu idealnej równowagi między ekologią (emisje CO2 na poziomie 98 g/km) i przyjemnością prowadzenia tego modelu (85 KM mocy przy 5500 obr./min i maksimum 145 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr./min). Dzięki specjalnej kalibracji układu sterowania silnika, jednostka ta pracuje w dwóch trybach, które przełącza się przy użyciu przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej. Tryb Normal zapewnia pełne osiągi silnika, zwiększając dynamikę jazdy, zaś tryb Eco ogranicza moment obrotowy, zmniejsza zużycie paliwa, zapewniając prawdziwie ekologiczny i bardziej ekonomiczny styl jazdy.
Kolejną innowacją w dziedzinie silników jest nowa wersja jednostki 1,3 MultiJet II o mocy 85 KM. Dzięki zastosowaniu nowych technologii jednostka ta osiąga rekordowo niski poziom emisji CO2, wynoszący 90 g/km. Dodatkowo zastosowanie w przekładni oleju o niskiej lepkości, sprawiaja, że Punto 2012 jest jednym z samochodów z silnikiem diesla w swoim segmencie, który może pochwalić się najniższym poziomem emisji CO2.

10 silników, które zaspokajają wszystkie potrzeby

Punto 2012 w dalszym ciągu stanowi punkt odniesienia w kwestii nowoczesności silników. Są one coraz mocniejsze i coraz bardziej oszczędne, zarówno w odniesieniu do jednostek benzynowych (MultiAir i TwinAir), jak i dieslowskich (MultiJet) i w każdym przypadku łączą w sobie innowację z ekologią. Dowodem tego jest możliwość zasilania silnika metanem lub LPG.
Oprócz tego dostępny jest system Start/Stop i  technologia Gear Shift Indicator (wskaźnik zmiany biegów) we wszystkich dieslowskich i benzynowych silnikach zgodnych z Euro 5. System ten automatycznie wyłącza silnik oraz sugeruje, który bieg najlepiej włączyć w celu ograniczenia zużycia paliwa i poziomu emisji do 15% w cyklu miejskim. W tę długą tradycję bicia rekordów wpisuje się dziś Punto MY 2012 po wprowadzeniu nowego silnika TwinAir o mocy 85 KM z turbodoładowaniem oraz nowej wersji silnika 1,3 MultiJet o mocy 85 KM.

1700 kombinacji w gamie

Gama Punto 2012 obejmuje kilka wariantów wykończenia (od 4 do 6, w zależności od rynku), każdy oferuje inne opcje w celu zaspokojenia licznych potrzeb klientów tego segmentu. Ofertę uzupełnia wiele pakietów opcji, pozwalających na spore modyfikacje.
Wersja POP jest podstawowym wariantem wykończenia w gamie, ponieważ obejmuje niezbędne, funkcjonalne i dostępne elementy wyposażenia. Z łatwością reprezentuje on średnią półkę w gamie, ponieważ oferuje idealne połączenie stylu i technologii. Z drugiej strony najwyższym w gamie jest elegancki i wytworny wariant LOUNGE, obejmujący wyposażenie warte wyższej kategorii. Wyścigowe i sportowe wersje, dostępne na niektórych rynkach, powstały z myślą o klientach szukających samochodu, który wyróżnia się dynamicznym i agresywnym wyglądem. Kolejny wariant wykończenia to ekskluzywny TwinAir. Odwołuje się on do rewolucyjnego, dwucylindrowego silnika z turbodoładowaniem i posiada mocny i od razu rozpoznawalny charakter. Obejmuje on wiele zewnętrznych detali, które w dużym stopniu wpływają na wygląd, na przykład specjalne, czarne, aluminiowe obręcze kół i specjalne, diamentowe pokrycie, czarne błyszczące słupki i oprawki lusterek, czarny dach dostępny wyłącznie z tym wariantem wykończenia oraz nowy, dedykowany kolor, żywiołowy zielony „Energetico Green-Green Rap", który wchodzi do gamy kolorów Punto 2012. Charakter wariantu Punto TwinAir widoczny jest również wewnątrz samochodu, czego dowodem jest nowy materiał „Sportex", logo i wykończenie deski rozdzielczej pokrytej fakturą 3D zwaną Diamond.

 


najnowsze filmy

wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj...

Od
Do
Szukaj

Zdjęcia powiązane


Najnowsze komunikaty